Long time no see

Så här var man nu igen, sittandes och huttrar för mig själv. Varför huttrar frågar ni er nu själva? Jo för det är kallt som flytande kväve i min lägenhet! Jag har elementen på max! Men trots det klarar de inte av den kylan som kommer från mina stora jäkla fönster i min lägenhet. Man kan ibland känna kylan dra genom lägenheten. Men men lite lidande får man väl stå ut med eller hur? ;)

I alla fall som ni har märkt, bloggandet har väckts till liv inom mig igen. Mycket tankar har gått genom mitt huvud den senaste tiden. Frågor som det inte finns några svar på, frågor som jag undrar om jag ens vill ha svar på? Ett exempel är, om några månader vad gör jag då? Arbetslös? Jobb? Flyttat hem? Flyttat till något annat ställe? Bo kvar? Varför funderar jag på dessa tankar månne tro? Hmm en anledning är att jag just nu går sista terminen på lärarutbildningen. Jag håller just nu på att kämpa med att skriva mitt examensarbete.

Ashes of Middenheim kampanjen som jag har nämnt tidigare har utvecklats till något väldigt intressant. Dvärgarna & CO har stött på massvis med problem. Först verkar Khorn dyrkarna vara ute efter dem...eller iaf deras klan vilket är ett mysterium för dem. Sedan har Morrprästen Mordred fått en vision om att en bok som en gång i tiden var i händerna på dvärgarna har nu en stor betydelse för Imperiet i kriget mot Kaosarmérna som strövar fritt genom Imperiet. Denna bok som i fel händer kan innebära slutet på Imperiet måste omhändertas till varje pris. De måste föra boken till högalvernas ö Ulthuan för att förstöra, endast där med hjälp av alvernas kunskap och magi kan de förgöra denna bok och förgöra Kaosmakternas planer att ta över Imperiet. Men många frågar återstår, har Vampyrerna något med allt och göra eftersom de tidigare stött på en vampyr som sammarbetade med en kaoskultist?

Nu när Anton är i väg spelar gänget en Kaoskrigare och magiker som är ute efter denna bok. De är alla från ett land vid namn Norsca (detta land är väldigt mycket vikingainspirerat). Dessa rollpersoner dyrkar en Kaos gud vid namn Nurgle även kallad Farbror Nurgle. Denna Gud eller Demon rättare sagt står pest och förrutnelse. Det innebär att karaktärerna har några väldgt vidriga och extremt äckliga mutation. T.Ex har en av dem tusental små ansikten spridda över kroppen, en annan av dem har ett genomskinligt skinn där man kan se organ och andra otäckheter bakom. Med andra ord vidriga och extremt ondskefulla. Iaf dessa karaktärer har även de fått i uppgift att hitta boken som alla andra verkar vara ute efter. Speciellt Khorn. Med hjälp av denna boken kommer Nurgle att sprida en pest utav apocalyptisk proportion. Genom denna bok kommer Khorn att frambringa en demonprins som kommer att se till att Khorn kommer ta makten över världen. Oavsett vem som får den och som först lyckas använda den kommer att göra mycket skada. Nu har iaf dessa Nurgle dyrkare boken, men de är inte säkra än, nästa möte kommer de att veta att de verkligen lever på ett eller annat sätt. De kommer få möta något väldigt kämpigt och jobbigt.....mwahahhaa spelledaren är extremt ondskefull ibland ;)

Ahh känns skömt att flumma ur sig lite.

Hej hopp i lingonskogen. (Se upp så inga troll ta er)

// Mysfarbror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0