Nu börjar mitt nya liv!

Nu får det vara nog!

Min stress nivå var på max igår, det var så att det började klumpa sig i halsen. Jag har alltid sagt att jag ta dagarna som de kommer, till viss del stämmer detta, men igår fick jag en uppenbarelse (nej inte från Gud =P) från mig själv. Jag tittade på hur en dag för mig ser ut....jo same shit as always. Man kan ställa mer eller mindre en klocka efter mig. Jag har samma jävla rutiner dag ut och dag in. Det första jag gör när jag kommer hem, sätter igång datorn , sitter där någon timme, laga middag, TV/dator efter det, och sedan sova vid 12 (vilket är sent), sedan upp kl 7 på morgonen, sätta på datorn, göra frukost, iväg till skolan, hemma runt 17 och där har cirkeln slutits. De enda dagarna som är lite off är tisdagar och söndagar då jag spelar rollspel, men även de ligger på bestämda tiden.

Igår mådde jag skit, jag sjönk riktigt djupt,  snackade med min familj i över en timme för att lossa på repen som har bundit mina tankar. Jag mår lite bättre idag iaf.

Så idag har jag bestämt mig, idag börjar mitt nya liv! Det som kommer först på listan är att motionera (jogga) och bli av med ölkaggen till mage, tror den stör min sömn mycket, plus när jag motionerar så kanske jag får ut den överskottsenergin jag har i kroppen. För varje dag känner jag mig mer eller mindre riktigt hyperaktiv, jag blir lätt uttråkad och rastlös. Detta blir en start på mitt nya liv. Sedan dyker väl det förhoppningsvis upp nya saker som bryter min nuvarandra onda cirkel. Jag ska börja meditera varje dag på allvar är en sak som är säker, måste lyckas få ner min puls och kunna hantera oron i kroppen. Ska dra ner på kaffedrickandet på kvällarna, ska bara dricka vatten då hehe =D

Och om människor tror jag ändrar mitt liv för vad andra tycker så har ni fel, detta är helt och hållet för mig! För en sak är säker jag kommer aldrig ändra min personlighet och mitt utseende för någon annan. Jag är vad jag är och jag kommer inte ändra på det. Jag gör detta för min skull.

Kommentarer
Postat av: Teza

Gud vilket inspirerande inlägg Micke! Om du vill kan du få börja småboxas med mig på onsdagar, det är bara o säga till. Och det låter inte lika farligt som det är ;, det är kul som satan!

Hoppas vi ses ikväll, och att du kommer förbi med Louise en stund. Vi kan lyssna på Foo Fighters och snacka skit om norrlänningar.

2008-03-01 @ 15:01:28
Postat av: Dalahingsten

Aww låt mig hålla om dig... kom över för en mysig helg nån gång så ska jag skämma bort dig;)

2008-03-19 @ 01:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0