Liemannen i min dröm....dåligt tecken?

Det mest konstiga dröm jag har haft på länge. Det är mycket mystik runt den känner jag.

Miljön där det hela utspelar sig på är en skola (verkar som jag jobbade där)  som verkade ligga ganska nära någon skog. Miljöerna skiftar ganska ofta mellan skog och skolan i min dröm.  Jag får se en man i skogen som är helt förstenad som verkat förvandlats till sten. Jag går i skogen, jag ser en lie, en person brevid blir plötsligt förstenad, jag får se liemannen/döden komma rakt mot mig, stor med svart kåpa och bärandes med lien liggandes på hans axel. Han går nästan som i slowmotion. Jag börjar springa tillbaka till skolan, där var inga barn där men personalen verkade vara där. Jag verkar varna dem och vi alla sammlas i ett rum och låser in oss där. Vi märker hur någon försöker slå upp dörren, vi håller för den så gott det går. Liemannen verkar få upp en springa i dörren tillräckligt stor för att han ska få igenom sin hand. Med beniga fingrar pekar han direkt på mig. Jag går fram och öppnar dörren. Jag ser honom i korridoren och runt honom är det ett stort eldhav, elden kommer emot mig men skadar mig inte, utan går igenom mig och förbi mig in i rummet som jag kom ifrån. Liemannen lägger sin ena hand på min axel och han verkar sedan ge mig någon form av huvudbonad, kommer dock inte ihåg riktigt ihåg den bilden, allt var så suddigt. Sedan ledde han mig ut från byggnaden ut på skolgården. Plötsligt försvinner elden från byggnaden, och allt runt omkring fryser till is istället. Här stannar drömmen mer eller mindre....

Det konstiga är att jag såg det inte som en mardröm, jag vaknade inte kallsvettig eller liknande. Jag vaknade helt utvilad och kände att jag hade sovit riktigt gott. Har gått och funderat hela dagen på denna konstiga dröm.

Kom gärna med tolkningar om vad ni tror denna dröm handlade om!

Kommentarer
Postat av: Teza

Men drömmar är ju så att det eg är motsatsen som har btydelse, inte det du ser i drömmen. Typ som ma drömmer om begravning, så vankas det lycka i form av bröllop eller nytt liv. Precis som när du tappar tänder, så ska det komma pengar till en. Döden kan ju inte bli bättre att drömma om!

2008-03-21 @ 11:23:14
Postat av: Ringan

Hmmm du kanske har en poäng där. Läste lite på drömsidor om hur man kan tolka drömmar osv. En del säger att döden är ett sätt för att säga att det är slutet på något. Det vill säga att, sådant skit som jag har gått och mått dåligt av kanske börjar nå sitt slut och jag börjar få mer kontroll på mitt liv :)

2008-03-21 @ 14:23:53
Postat av: Teza

Precis! Som en ny era.

2008-03-22 @ 09:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0