Kycklingen och Hästen

På en bondgård bor bonden Paulina. Hon har 30 djur på gården. Av de 30 djuren så är det kycklingar och hästar. Tillsammans har de 72 ben. Hur många Kycklingar har Paulina på sin bondgård?
Ni ska räkna ut det med bilder och väldigt förstålig text.

Sådan härlig fråga fick jag på mattetentan igår! >_< Jag blev totalt knäpp av denna fråga. Det var tillochmed så att jag gick runt i lägenheten hela jävla kvällen för att komma på en lösning utan att använda mig av siffror och ekvation.

Men vänta lite nu...jag tycker ju inte om matte....vad fan är detta?! Jag går runt självmant och försöker räkna ut matematik på min fritid?!

 Snacka om förändring av mig! O_o Jag har gått och spottat och fräst över matematiken under min ungdom..men nu börjar jag fan tycka om den lilla hjärngymnastiken...sanslöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0