It pay's off!

Vänta ska bara hoppa ner från de svävande rosa molnen. *hupp*

Sådär ja, nu ska herr Mysfarbror berätta om sina jogging äventyr.

Det var en gång en snubbe i Nybro.....äh stryk det, låter för tarvligt

Hmmm, aja som sagt mitt "nya" liv har ju börjat nu om man säger så, började redan i lördags med att jag sprang min första runda för i år...wooohooo! Det gick faktiskt bättre än förväntat, cyklade 1 mil sammanlagt och sprang 2,5 km. I måndags hittade jag dock en ny runda att springa som inte krävde att jag skulle cykla ut till Svartbäcksmåla, det fanns faktiskt en väldigt fin och trevligt gångväg igenom ett naturresarvat nära där jag bor plus en väldigt vacker insjö. Nåväl jag sprang kanske 3-4 km den dagen. Det gick fan så mycket bättre än den där 2,5 km i lördags, det var inte många gånger jag stannade till för att gå istället för att jogga. Men idag uj uj uj idag måste jag nog fan fått hjärnsläpp eller något. Efter att ha pratat med min kompis Per om hur långt det är runt sjön så uppskattade han det till ungefär 7km så bestämde jag mig att fan jag tar och joggar runt sjön, det får lixom bära eller brista, jag springer fram till den platsen jag vände i måndags sen får jag se om jag orkar fortsätta. Jag sprang...jag sprang....jag sprang...vad i helvete, jag springer fortfarande?! Jag var nog så jävla pumpad på Endorfin så jag kände ingen smärta, håll eller trötthet, jag bara joggade på som jag aldrig gjort förr. Jag sprang konstant utan att gå I 6 JÄVLA KM!!! Tills det jävliga var att jag visste inte vart jag skulle svänga vid en korsning så jag blev tvungen att sakta ner vilket ledde till gång..vilket ledde till...smärtan började kännas..vilket ledde till Gång,jogg,gång,jogg,gång,jogg de sista kanske 1,5 km. Men nästa gång vet jag rundan, så siktar jag på ingen gång! =D

Men jag har defenitivt märkt skillnad! Min överskottsenergi börja minska mer och mer, jag är inte lika hyperaktiv, jag är fan så mycket gladare dels för att stressen känns inte lika mycker som förrut plus att jag känner att jag äntligen börjar uppnå ett mål som jag satt!

Med andra ord It pay's off!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0