Rollspelshelgen

Tjohej ärade bloggläsare!

Jaha, nu har jag väl äntligen fått tummen ur röven och tänker nu berätta lite om rollspelshelgen som jag och några polare hade ute på Öland. (pssst någon måste rädda mig, Anton skrämmer mig...det är efter hårda påtryckningar från honom som jag skriver detta) Ehmm hrmm ja just det...Öland ja..denna avlånga Ö som är en motsvarighet till filmen Deliverence. Tyvärr såg jag ingen bonde sitta ute i hamocken plinkandes med en Banjo...men jag vet att de finns där! Jag känner det på mig. (Vänta nu...varför tar Anton upp en Banjo nu? NEEEEEEEJ!) Jaa ehmm rollspelshelgen ja...den gick smärtfritt. Vi åt som några vrålhungriga hamstrar. Vi började helgen med att fara till Citygross i Kalmar. Ni kan tänka er 4 fullvuxna karlar springa runt i en mataffär för att inhandla mat till en rollspelshelg. Tänk er Lanhelg fast rollspel. Det blev några grillskivor och en jädrans massa klyftpotatis, vitlök, glass, nachos, KAFFE och nötter.

Sedan stack vi ut till Öland för att bo i en liten stuga som tillhör Anton's familj. En väldigt mysig och trevlig stuga...dock lutade den en del. Under helgen spelade vi lite Kornopia, Neotech, Axis and Allies (brädspel) och vi körde klart ett äventyr i Warhammer som jag spelledde. Vi hann även med att traska över åkrar och stränder i typ nära 2 timmar. Tack Anton för att du visade oss det härliga träsket med koskit och kopiss blandat med regnvatten. Det var väldigt trevligt att spendera 15 min med att kliva på stenar med en tung systemkamera.

Men allt som allt var det extremt rolig helg, dock att vi blev lite trötta och småtjuriga (speciellt jag som vanligt) hehe. Här kommer lite bilder som jag tog under helgen. Behöver jag påminna er om copywrite? Bra..för bilderna är inte ens orginalen :P


Kommentarer
Postat av: Targar

Riktigt fina bilder du! Syns imorgon

2008-08-02 @ 16:24:37
Postat av: Targar

Skriv om Middenheim!!!

2008-08-27 @ 00:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0