Oj oj oj nu börjar det bli spännande

Igår hade vi rollspelsmöte som vanligt. Jag spelledde min Warhammer kampanj. Men jisses vad roligt det var! Måste först och främst säga att det var jävligt bra rollspelat av mina polare. De löste diverse problem på ett roligt men bra sätt. Dock strulade de till vissa saker....ORDENTLIGT! Nu börjar jag fundera på om de kommer lyckas med deras åtaganden. Men men det får man se nu, jag räknar med att kampanjen kommer ta slut om knappt 2 spelsessioner.

De tog sig äntligen in i Mousillion på jakt efter information om en ondskefull upprorsmakare samt rädda en syster till en av rollpersonerna. Denna syster har blivit kidnappad av Kaoskultister (vilket man kan säga är våra dagens Satanister) vilka verkar vara riktigt grymma. De hade ödelagt en hel Brettonisk utpostering på gränsen till Mousillion. Hur de ska hitta systern vet dem inte riktigt än. Men kan säga att en av personerna som kunde varit nyckeln till den informationen dödade de igår utan att få någon information som helst. ^^ Alven i gruppen förlorade sin arm och var jävligt nära att dö. Det var faktiskt pga av ren otur från hans sida. Fienden fick en sådan jävla lyckoträff med skadan så det bara small om det. I normala fall hade han kanske gjort 10 i skada...vilket vem som helst klarar av utan att förlora en lem eller sitt liv.....men fienden fick in en kristisk skada och gjorde 33 i skada....WHAM där flög den armen av och all wounds försvann på alven som föll ihop medvetslös.

Så nästa gång kommer bli riktigt spännande, sumpar de nästa chans att få reda på vart systern är..så kan de hälsa hem till ett lyckat uppdrag. Så det gäller att de tänker till nu ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0