Det gäller att ha snabba fingrar

Sitter och försöker lira till Foo fighters låt "Best of you". Men det krävs snabba fingrar framåt slutet av låten, när bassisten kör små korta solos eller som jag vill säga "avstickare". Det finns två avstickare, den enda har jag lyckats bemästra är att istället för att gå ner till A strängen andra bandet så hoppar han ner till D strängen och kör 1 bandet och andra bandet och tillbaka till första bandet för att sedan gå vidare till band 2 A strängen.
Men den andra..uj uj uj den är tamejfan jobbigare...här kommer ett utdrag av den.  skiftet från A strängen ner snabbt till D strängen sedan upp till A strängens 2 och vidare fjärde band sedan snabbt som fan bort till 7 bandet. Ett rent helvete! Men jag ska knäcka den..jag bara skaaaaa!

G-----------------------------------------------------------------|
D---------------------2-----2-1-----------------------------------|
A-4-4-4-4-4-4-4-4-2-2------2-4-----2-7-7-7-7-7-7-7-7-----------------|
E-------------------------------------------------------------------2-2-2-2-2-2-2-2-|

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0