Kendo och lite tattueringsnack :)

Det känns pissigt att sitta här i sin ensamhet. Jag behöver lite liv runt omkring mig, så det kommer kännas skönt att ladda upp sina batterier nere i Blekinge samt skriva klart uppsatsen. Får se om man får den där mössan jag önskade mig i julklapp hehehe. ;-)

Ah just det, idag var jag hos tattueraren och lämnade in lite skisser på en tattuering som jag ska fixa den 17 januari, dagen efter min examensdag woohoo! =). Det ska bli en japansk drake som snirklar sig upp längs benet och sedan har sitt huvud precis ovanför min samurai. Ska se ut som de två slåss för sina liv. Tattueringen är ett japansk tema såklart. Älskar Japan och min största dröm är att få åka dit och lära mig mer om dem och deras kultur =). En dröm är också att träna Kendo som är en kampsport som kommer ursprungligen från samurajernas svärdskonst. Har varit min dröm sen jag börjar intressera mig för Japan...för typ...hmm ja 10 år sen...(waaay to long time ago). Tror den kampsporten skulle vara perfekt för mig. Tränar in sig på diciplin, självförtroende, smidighet, snabbhet och tänka kvickt. Det skulle jag verkligen behöva =)





My tattoo =)
Tattueringen betyder väldigt mycket för mig, innerst inne vill jag se mig som en krigare, slåss för att hålla modet uppe varje dag jag vaknar, ta varje dag som den kommer och se till att göra det bästa utav dagen. Men sedan finns draken där inom mig som jag försöker få bukt med och kontrollera för att hålla balansen inom mig.





Kendo - "Svärdets väg"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Kendo_EM_2005_-_kote.jpg
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kendo

Kommentarer
Postat av: Taga

2008-12-29 @ 21:07:31
Postat av: Taga

2008-12-29 @ 21:07:31
Postat av: Targar

Gillar japan men inte manga... helgerån! Ska tatuera sailor moon i pannan på dig:D

2008-12-29 @ 21:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0