I´m a lonely man



Sonny Boy Williamson II - "I´m a lonely man"
Blues är så gutt att lyssna på i dessa tider. Denna gå rakt i hjärtat på mig, lyssna på texten och på munspelet. Så djupt...mmm this is my kind of blues.

I 'm a lonely man, and I don´t like to be on myself
I'm a lonely man, and I don´t like to be on myself
If you can't be with me baby
Im gonna find myself, somebody els

I´m so disgusted
I just cant sleep tonight
I´m so disgusted, baby
I just cant sleep tonight
I go eat my breakfast in the morning
and my
teeth and toung were getting in a fight

You don´t have to talk
I will talk for you
You don´t have to walk little girl
You´ll know I would take time to walk with you
Let me hold your hand
Little girl i would make you understand
You know you aint nothing but a little girl
but you got I was your man

(lite trixigt att höra vad han sjöng där på slutet, men jag tror det stämmer något.)


Har ett munspel hemma (någonstans) och jag har tränat, men kan inte få det att låta såhär bra. Vore så gott att bara sätta sig ner i soffan och dra en liten truddelutt när man känner sig lite nere. When you feel the blues...om man nu säger så. Ska banne mig gå upp på vinden och hitta mitt munspel som för övrigt går i tonen C..vilket jag tror denna bit också går i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0