Gäsp

Ohoy hoy kära läsare!

Här sitter man en kylig morgon. Utanför ser man lite vit puder på hustaken, men det lär nog försvinna snabbt nu när regnet börjar komma fram. Woopi do daaa...

Nåväl, igår blev faktiskt mysfarbror riktigt förbannad rent ut sagt. Den läraren som höll i föreläsningen är helt bängaloo! Han driver med sina elever, gör narr av dem, trackar ner på yrken så som dagismammor som om det skulle vara nedvärderande yrke! Om han nu har problem med att någon sitter och ritar i sitt block, så ska han tamej fan skita i det. Om han över huvudtaget hade läst Psykologi eller iaf kommit ihåg det, så finns det faktiskt studier som visar på att det finns människor (som mig själv) som är hyperactiva. När man sitter och lyssnar så pillar man alltid med något annat som t.ex. rita i blocket medans man lyssnar och det bästa är att man faktiskt kommer ihåg vad föreläsaren sa! Så istället för att tracka ner personen inför klassen så kan man helt enkelt skita i det. För vi lärarstudenter betalar fan för våran utbildning genom att ta CSN lån osv.

Annars senare på kvällen lugnade mysfarbror ner sig. Spelade rollspel som vanligt på tisdagarna. Jag var spelledaren och körde min kampanj. Det verkade som om mina kompisar tyckte denna spelomgång var rolig iaf, trots att det inte blev mycket strid ;-) Men med en NPC i gruppen vid namn Bagbelly och Günter von Flammen så liver det upp stämningen i gruppen ganska rejält...problemet är dock att Günter är en Fire mage och han kan antingen vara till stor hjälp för gruppen ELLER RENA DÖDEN för gruppen! =D

Idag blir det att åka ut till Ängö och reka lite inför ett grupprojekt. Vad finns det för jävla historiskt värde om ÄNGÖ egentligen!? Bara det inte blir 18-1900 tal historia...för jag är jääääävligt trött på det ämnet!

Ha det nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0