Dikter/Poesi

Har alltid velat skriva dikter, men har alltid känt att jag inte har kunnat. Vet inte vad det är för spärr som hindrar mig från det. Jag känner att jag kan uttrycka mig genom bilden men inte genom skrift. Jag tycker om att läsa dikter.
När jag satt med Malin och läste ur en av hennes kurslitteratur som jag har för mig handlade om gammla människor. Så fanns det en väldigt vacker dikt. Givetvis kommer jag inte ihåg den! DOH! =P Men tro mig, den var fin. Det handlade om döden. Givetvis när man snackar om döden så kommer jag osökt att tänka på Ingmar Bergman. Denna gigant!

"D..d..du känner en ångest, en jäääävla ångest alltså. Du måste släppa ut demonerna inom dig."  Nå ja hehe ^_^

Ska fasen försöka skriva ihop något....vad det nu kommer att handla om vet i fan. Kanske något till min sötnos Malin? =) eller något till alla mina nära och kära? ....Fan nu känner jag nästan en jäääävla press på att det ska bli äckligt bra....kanske lika bra att jag börjar smått ...kanske en ehmmm...får se nu..vad fan har jag i närheten av mig som är litet och bra ...hmmm. Äsch nått blir det!  Ska försöka få upp en dikt innan slutet av veckan...annars får någon påminna mig (lycka till!)

Nej, nu är det sleeping time! Annars kommer jag bli kinkig som en liten bebis, som fick sin slickepinne stulen av George W Bush.

Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0